nimbuzkiuz

Alla inlägg under februari 2016

Av Nim - 12 februari 2016 13:36

Ja då var möte nummer fyra avklarat. Denna gång med socionom och som det verkar kommer det vara socionom jag kommer gå till en tid framöver. Vi pratade om min skolgång, från 0 till gymnasiet och folkhögskolan. Hur jag var, vad jag hade för vänner, hur jag lekte, hur jag sågs av andra osv. Vi pratade också om hur jag ser på sex, vad jag känner, om jag varit med både killar och tjejer, vad som kändes bäst, om och/eller hur ofta jag onanerar osv. osv. Inte alls pinsamt, men ganska jobbigt. Vi kom intressant fram till att jag är demisexuell, vilket snabbt kan förklaras såhär:

”En person som är demisexuell kan inte känna sexuell attraktion för någon innan det finns ett känslomässigt band. Dvs en demisexuell kan inte känna sig sexuellt upphetsad för en främling, porr eller någon de just träffat utan måste bli känslomässigt bunden till personen först. En demisexuell sätter alltså personlighet före allt annat när det gäller förhållanden.”
Mötet var energikrävande, men det kändes ändå väldigt bra efteråt. Jag frågade hur länge denna utredning kommer pågå, minst 1,5 år, kanske 2. Det kändes jobbigt att höra då jag verkligen hoppats på att det skulle få snabbare och hur fan ska jag ha råd att åka? Men det får lösa sig helt enkelt.
Nästa gång jag ska dit blir 17 mars och då blir det möte med en anhörig, vilket blir mamma. Fick tid sent på eftermiddagen så vi bestämde att det får bli en natt i Göteborg efteråt.

Efter mötet blev det som jag önskade mat på MAX och i Skara ett besök på jula och djurbutik. Blev en leksak och massor med godis till Melisa. Leksaken är hennes nya favorit. Leker som en tok med den.

En uppdatering ang mitt aktivitetsstöd också, jag kommer troligen få besked nästa vecka, ÄNTLIGEN! Men är nervös som fan att det inte kommer gå igenom.

Det var en liten uppdatering och nej, vad jag säger på mötena kommer jag som sagt inte skriva ut i bloggen då det inte är viktigt eller ens angår alla, men är det något du undrar är du mer än välkommen att fråga.

/Nim <3

Ovido - Quiz & Flashcards