nimbuzkiuz

Alla inlägg under juli 2015

Av Nim - 7 juli 2015 21:45

I maj, närmare bestämt 21 maj i år fick jag besked om att en remiss till Lundströmmottagningen i Alingsås ska skickas. Jag var överlycklig, verkligen verkligen lycklig! Idag fick jag reda på att denna remiss ännu inte blivit skickad. I förmiddags var jag till psyk för att fråga varför min tid till läkaren dröjer så förbannat. Jag skällde på dem och sa att det börjar bli riktigt bråttom med att få ut ett läkarutlåtande. Försäkringskassan behöver ha in alla papper och från och med att allt är inne tar det ca fyra månader att handlägga. Sista augusti blir jag av med ersättningen jag har idag. Först blev de sura och sa att inga tider fanns, men när de började läsa i mina journaler ändrades humöret snabbt och jag fick en tid redan nästa vecka. MEN, medan de läste upptäckte de att de GLÖMT mig. Remissen till Lundströmmottagningen hade inte skickats, tiden till läkaren jag behövde för att remissen skulle KUNNA skickas hade glömts och tiden till läkare för ett utlåtande hade också glömts bort. Jag har dessutom i fyra dagar nu haft blödningar, trots piller. Jag har varit extremt noga med att ta dem vid exakt rätt tidpunkt och jag har inte missat ett enda piller sedan jag började. Jag mår illa av rädsla över att pillren slutat fungera. Jag känner mig stressad över att september blir sista månaden jag har pengar på jag vet inte hur många månader och jag känner mig helt förkrossad över att behöva vänta ännu längre på en tid till Alingsås, pga. SLARV!

En stor varm famn att krypa in i hade känts jävligt bra just nu, men ÅT HELVETE MED ALLT!


// Nim 

Ovido - Quiz & Flashcards