nimbuzkiuz

Direktlänk till inlägg 17 mars 2015

Första mötet

Av Nim - 17 mars 2015 21:30

Nu har resan startat och jag känner mig lycklig. Mötet gick bra och bemötandet var awesome. Jag gillade henne från första början.

Jag fick börja med att besvara en hel del frågor samt berätta om mig själv osv. Vilka frågor och vad jag sa kommer jag inte gå in på så speciellt noga då det inte är relevant för andra än mig själv. Jag fick bra information och hon visste vad hon pratade om. Tyvärr fick jag, som jag egentligen redan visste information om att i Sverige görs inga operationer i frisk vävnad, vilket innebär att jag inte kommer kunna få bort min livmoder. Det kändes riktigt hårt. Så det enda jag nu kan hoppas på är att de p-piller jag fått tar bort min mens. Om inte blir det nog smått panik och katastrof. Så håll tummarna kära vänner! 

Hon sa att jag egentligen uppfyller kraven för att hon ska kunna skicka en remiss till en klink i Uppsala, men hon sa också att hon inte trodde det skulle vara riktigt rätt väg för mig, just nu. I Uppsala vill de att man går hela vägen, alltså att jag helt och hållet ”måste” bli man. De och de flesta landsting har ännu inte förstått att det finns människor som inte är varken eller, utan ett ”mellanting”. Det är ju just det jag idag inte vet, så hon väntar med remiss och ser vad hon och landstinget på hemmaplan kan göra för mig. Första steget blir troligen logoped. Vi ska ses om 5-6 veckor igen.

Kort information, men tillräcklig.

// Nim <3

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Nim - 6 oktober 2016 20:30

Jag borde egentligen börja med att be om ursäkt för att jag inte uppdaterat bloggen på ett halvår, men det orkar jag inte. Så.... istället säger jag att jag haft en helt fantastisk sommar till att börja med. Fantastiska resor, vandringar och naturäve...

Av Nim - 19 april 2016 22:42

Ber om ursäkt för att det inte blev något inlägg senast jag var till Alingsås, men det är inte mycket att säga om mötena mer än att mamma var med sist och pappa denna gång. Så nu är anhörigsamtal avklarat. Båda fick ungefär samma frågor. Hur jag vari...

Av Nim - 12 februari 2016 13:36

Ja då var möte nummer fyra avklarat. Denna gång med socionom och som det verkar kommer det vara socionom jag kommer gå till en tid framöver. Vi pratade om min skolgång, från 0 till gymnasiet och folkhögskolan. Hur jag var, vad jag hade för vänner, hu...

Av Nim - 23 januari 2016 00:00

Ibland orkar jag inte hantera grejen att jag är transperson. Snacket, tankarna, känslorna, rädslan, oron. Ibland önskar jag att jag kunde ta bort det. Att jag skulle kunna se att jag kunde fortsätta leva i den kropp jag har idag, men det kan jag inte...

Av Nim - 14 januari 2016 19:53

Är precis hemkommen och där med helt slut i huvudet, men jag ska försöka göra ett så bra inlägg som möjligt.   Resan ner till Alingsås gick bra och som vanligt när jag och Shabina är ute på roadtrip har vi nästan för roligt. Vi var framme i god t...

Presentation


Min resa som transperson (FtM)

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards